måndag, november 27, 2006

Hemslöjden


Min man kallar mitt pyssel för hemslöjden, så varje gång jag plockar fram mina pyssel kartonger så suckar han. Dels förstår han att köksbordet blir ockuperat en låååång tid framöver. För att plocka undan är inte lika roligt som att plocka fram.

På fredagskvällen så åkte handbollsgänget upp till Edsbyn igen för att spela handbolls cup. 2 matcher på fredagskvällen och 1 på lördagen. Jag hann vara hemma i 20 minuter för att byta om, packa matsäcken som jag till viss del förberett kvällen innan och som jag slevade i mig innan vi åkte. Det blev kaffe, glögg, pepparkakor med en tub grönmögelost som jag bjöd på. Vi kom hem vid 22 tiden.

Maken hade tappat upp kannibalgrytan ute. Helt underbart slut på en jäktig fredag.

På lördagen jagade jag dammsugaren i vildförtvivlan för jag hade inte städat på länge och man var rädd för dammråttorna som ligger runt listerna, eller som följer med i vinddraget när man går.

Eftermiddagen så samlades vi dvs. några tappra tanter som julpysslade hemma hos dagmamman. Vi klippte, klistrade, trädde pärlor, lackade, limmade, you name it... Vi åt gröt, skinksmörgås, drack glögg, kaffe och hade det super trevligt. Bild bevis kommer. Kom hem sent igen. Gjorde då i ordning nachos som vi åt och sedan kröp jag ner i baljan igen och tittade upp i himlen på stjärnor, satelliter och stjärnfall. Det är härligt och man får lugn och ro.

Igår söndag så sov jag länge, för det tyckte jag att jag var värd. Var och samlade lite granris som jag ska klä vår stora julbock ute på gården. Syrran kom och vi målade lite alster. Tyckte att vi hade en lugn dag utan någon tid att passa. Men icke ! Vi glömde dotterns lucia träning. SUCK.

Inga kommentarer: