måndag, november 20, 2006

Vart tog helgen vägen ?

Varför går helgerna så fort förbi ? Sitter nu på måndag på jobbet och funderar ut hur och vad jag ska gör nästa helg med tider och sådant som är uppbokat.

På fredag kväller efter jobbet så bar det iväg ilfart till affären för att handla det som fattades till kvällsmaten Tacos. Kom hem vid 17,50 tiden, alla hjälptes åt för att maten skulle snabbt bli klar. 18.30 skulle vi har varit på discot vi som är klassföräldrar, men jag var sen och kom inte dit förrän vid 19 tiden då discot började. Det var en trevlig kväll men barnen som är 12 år gamla snart inne på sitt 13 år sprang ut och in ideligen tills olyckan var framme. En utav pojkarna i klassen hade oturen att skada sitt knä riktigt ordentligt så det blev till att åka upp på akuten för att sy 7 stygn. Efter den incidenten så blev det lugnare och slut på springandet. När jag hjälpt till att städa och kom hem så drack jag 2 glas vin och somande omgående.

Lördag: Fick lite sovmorgon, var ut och red en sväng innan vi skulle till Ljusne för att äta middag hos bekanta. Tittade först på julmässan som pågick där, men fyndade inget.
Maten vi fick var underbart god och det var en trevlig kväll (ta åt dig Lokamia!) Vi kom hem strax efter midnatt.

Söndag: Hade ställt klockan på 6.45 för att vi skulle upp till Edsbyn och spela handbollsmatch. Samling klockan 08.00 och vi kom hem vid 15 tiden. Jag lagade mat som vi åt, var ut och skötte om hästarna, tog sedan täcke och kudd lade mig på soffan och sov en liten stund. ZZZzz (snark tecken som min son kallar denna bokstav) Sedan är det inte mycket av kvällen och dags att lägga sig igen.

Jag tycker att det blir fredag kväll och söndag kväll. Vart har resten av tiden tagit vägen ? Snart är det advent och det ska upp med stakar i fönstren och gardiner. Ljusslingor utomhus.. Får rysningar bara jag tänker på´t men det blir jul ändå.....

3 kommentarer:

krickelin sa...

Lokamia! ha ha ha.. SÅ VAR DET JU! starka minnen kom upp till ytan! he he.. Lokamia! Fint hus Lokamia!!!

å du syrran ska inte klaga på blott lite sömn. Vad sägs om köra buss en hel söndag och INTE FÅ NÅGOT gjort?!?! Då är jag gladeligen jävligt trött en hel dag!!!

sådäså

Anonym sa...

Det var sååååå roligt att ni var här på middag.Det måste vi göra om snart.Bamsekram...

MammaKarin sa...

Självklart ska vi göra om det. Kram på Er !