torsdag, november 09, 2006

Kom och köp

Kom och köp !

Jag är en levande kiosk nu för tiden. Föräldrar till barn som spelar handboll, fotboll och rider ska sälja lotter, kakor och kolor än så länge. Mina arbetskompisar muttrar när de måste upp med plånboken vecka ut och vecka in för att köpa.

På advent ska det säljas glögg, pepparkakor, hembakt som ska till skolresan. KOM OCH KÖP ! Hm.. vart var jag nu igen. - Jo, det är ett evigt nasande. Samtidigt blir jag orolig att jag måste bidra med något bakat. Jag kan ju inte baka, det ser då inte ut som det ska göra om man tittar på bilderna och jämför med det som jag lyckats få till och inte smakar det så värst heller.

Men släkten ska inte klara sig, det lovar jag. Jag kommer en kväll och knackar på !

3 kommentarer:

krickelin sa...

Mja... om det är KÖPTA kakor, och inte något bakat från dig - som tex kubb, då ska jag köpa en låda.... Hmmm...

Anonym sa...

Men så du säger ! Jag som är sånne duktig på att baka ;-D

Anonym sa...

Jag lovar att köpa, om du lovar att inte baka marängtårta :)