måndag, maj 28, 2007

Iakttagelser en solig morgon

Söndag morgon och solen skiner, vilket inte hör till vanligheten. Maken höjde sin stämma och sa - kliv upp och drick kaffe när solen skiner bara tills klockan 14:00, sedan blir det dåligt väder. Öhh ! Jag som är så morgontrött, men visst är det ljuvligt att dagen blir lång när man är uppe tidigt.

Jag kravlade mig upp och gick ut i solen iförd fleecemorgonrock, maken hade ställt i ordning två stolar och ett bord i solen och hällt upp kaffe. Underbart ! Fåglarna kvittrade och bina surrade och katten satt i knät och skulle bli klappad. Hunden rullade sig på gräsmattan och mådde prima. Hästarna stod i hagen och åt sin morgonfrukost. Vi hade t om en hackspett som var i äppelträdet bredvid oss, det är inte ofta man ser dem så nära och utan att de pickar i något dåligt träd så att det ekar i huvudet. Allt var frid och fröjd.

Maken åkte iväg och köpte bensin till gräsklipparen och jag ordnade med frukost. Väckte dottern så att vi kunde äta frukost tillsammans ute i solen.
Dottern tyckte att jag skulle upp till lekstugan och titta. Sagt och gjort jag traskade iväg till lekstugan och där stod det en jättevacker blomster uppsättning till mig och ett kort med påklistrade foton av hela familjen. Jättekul ! Maken hade köpt 4 nya rosor och två hängamplar med blommor till mig i morsdagspresent.

Efter frukosten så började vi med gräsklippning och gräsröjningen. Vi grävde även der de två humle plantorna jag köpte i fjol och inte kunde komma på vart jag skulle sätta dem. Nu sitter de på en kortsida bredvid poolen och slingrar sig upp för två häschröor.

På eftermiddagen skulle det tränas inför hopptävlingen som är den 6 juni, så jag, Eva och Helena byggde en hel hoppbana som vi slet och släpade fram. Det gick jättebra och det var uppskattat. Efter hoppträningen så var det fotbollsträning, L skjutsade tjejerna och jag åkte ned till paddocken och plockade undan hälften av hinderparken som jag lovat.

Till kvällsmat gjorde jag i ordning en bricka med korv, köttbullar, backon, lök, färska champinjoner, kött så fick var och en göra sitt grillspett. Härligt avslut på en underbar dag som inte det kom en enda regndroppe klockan 14:00.

Tyvärr är det sämre med vädret idag för det regnar. Vi är inte bortskämda med bra väder under maj månad.

2 kommentarer:

twstina sa...

Pool??? Hu, jag skäms, hur många år sedan var det jag besökte er?

Anonym sa...

Många, många år sedan. Micke har byggt en vedeldad pool. Mysfaktor så det bara smäller om det.