fredag, maj 18, 2007

Ännu en kall dag

Vart har det varma soliga vädret tagit vägen ? I och för sig som behövs regnet men kylan då ?

Igår satte jag igång med att rensa bort alla brännässlor som rotat sig så väl i häcken. De är vidriga. Jag hade på mig ett par gröna gummi handskar och ett par knallblå benskydd för att kunna stå på knä och rycka ogräs. Kände mig som en utomjording. Min man skakade på huvudet, tur att vi bor på landet. Det bor ju faktiskt rätt stora kändisar omkring oss och även kommer på besök till sina stuga osv. Tänk om de skulle passera och se något så grymt krypandes på knä :-).

Vi hann även ut till stugan på en tur, efter att vi varit iväg och köpt hö till pållarna. Vi är utan lortgrisarna som min syster kallar dem. Det är nämligen hon som har dem sedan onsdags kväll och de är och leker på ett äventyrsbad idag. Allt för att mosters lortgrisar ska vara rena och fina. Ungarna trivs när de får sådan uppmärksamhet och någon som helt och hållet är till för dem. Tack Söstra Mi.

Jag blir helt och hållet kroniskt lat när man inte har någon press på sig eller tid att passa. Har tex bara idag hittills legat i soffan och glott på tv och druckit kaffe. Slö så det bara förslår. Vi handlade igår påväg hem ifrån stugan. Vi glömde att köpa hälften, så det är mitt uppdrag nu att åka iväg och handla. Förhoppningsvis ska jag komma ihåg vad vi måste ha. Även om jag har en lapp med mig så glömmer jag.


Over and out ! Ungefär som Roger in och Roger ut ! (Pistvakt)
Äh ! Fjöl av ........


2 kommentarer:

krickelin sa...

Lortgrisarna lever! Freddes hosta tror jag är borta. Vet inte riktigt, för jag stoppade i öronproppar... ;-)

Anonym sa...

Hoppas hostan har försvunnit. Du blir som min man, dvs sover med hörselproppar men han säger att jag snarkar. Och det tror jag inte på förrän motsatsen är bevisad.