måndag, maj 21, 2007

Slut på lång ledigt

Jag kände noga efter om jag inte hade ont någonstans, så att jag fick vara hemma i morse. Har lite ont i halsen men inget allvarligt.



Har inte hunnit med allt som jag tänkt att jag skulle hinna på min ledighet. Har i allafall vänt upp och ned på barnens rum. Här räckte inte en handelskass till för att slänga skräp i, utan jag tog fram stora sopsäcken som snabbt fylldes av torkade tuschpennor och papper åter papper. Mina barn ritar på mil vara inte meter vara. Putsade fönster och bytte gardiner och tvättade sängtoppar och sängkläder. Man kunde andas när man gick in i deras rum nu och det luktade fräscht.



Det har blåst ordentligt hela helgen och små regnat lite till och från. De stunder jag inte varit inne så har jag stått i häcken och ryckt brännässlor. Eller vallat en liten i barnvagn när pappan och min man jobbat med veden. Kanske en aningen irriterad att mamman åkte hemifrån när deras ved ska bli gjord och hjälp av min man som offrade 2½ dag för att hjälpa dem. Jag hade annat att göra!



Gräsmattan är fortfarande oklippt. Jag fick inte ned vår åk gräsklippare där den stått för vinterförvaringen, måste ha hjälp. Utemöblerna är fortfarande i tryggt förvar i boden, de har heller inte kommit ut i helgen. Jag skulle ha varit iväg och köpt färg för att kunna måla ett annat par utemöbler som är i behov av renovering.



Nästa helg går åt till att hjälpa min mormor och morfar på deras lantbruk med att lyfta upp en lada

2 kommentarer:

krickelin sa...

ska ni lyfta lador? Igen? vi gjorde ju det ifjol? Är det någon annan nu?

Anonym sa...

Det är ladan som de har utanför huset som ska lyftas upp och ev tror jag att tegelpannor ska kastas ned för att byta tak. Vet ej till 100 %. Jörgen rev fårhuset förut så det är väl på den sidan som det ska lyftas upp.