söndag, juli 15, 2007

Blandad kompott

Vår ångbåt som heter Varpen åker dags och kvällsturer här på älven och det är fint att stå på stranden och se på den, då den kommer glidande förbi.



Igår så var det bästa vädret som varit på 14 dagar. Varmt och soligt. Jag for upp ur sängen, glad i hågen att det äntligen var badväder. Hade taco köttfärs kvar sedan dagen före så jag snodde ihop en tacos paj. Hämtade färsk spenat och sallad ifrån landet som jag strimlade, skar även upp massor med tomat och lade i plast låda. Bredde mackor med falukorv, kokade kaffe och fixade saft till barnen. Letade upp våra badgrejor. Jag har ju inte ens letat fram bikinin ännu. Snorkel och cyklop ska givetvis med, för mina barn bor under vattnet och det är där man letar upp dem för att meddela att det är fika.

De som har båten vid badplatsen kom och skulle åka vattenskidor. Näst minsta barnet på 8 år for iväg bakom båten och jag var såååå impad att hon kunde och vågade. Nya son hustrun i familjen gav sig den på att hon minsann skulle försöka och det blev många kort med stil studie på henne. Där står jag på bryggan, fotar och skrattar. Jag som inte ens vågar prova !!!




Veckan efter Hambo veckan så var det Åsa Jinder med maken Jonas Otter som uppträdde på Hårgas hembygdsgård en måndagkväll. Jag, dottern, L och hennes dotter cyklade ner för att lyssna. Tyvärr så åkte regn jackan på men vi höll vädret i schack för det kom inte många droppar regn och vi höll oss inte heller helt torra i strupen, trots att vi lovat att bara dricka kaffe. Men vårt kaffe/grädde var dooley´s.

Inga kommentarer: