måndag, juli 09, 2007

Safari med svärmor

Bjöd hem svärmor och svärfar på lite tacos i går kväll. Vi åt och drack dvs jag och svärmor delade en flaska vin till maten.

Efter maten kom maken på den briljanta idén om att vi skulle ut och åka för att eventuellt kunna få en skymt av björn och älg. Maken stoppade ner 3 styckena starköl till oss tanter i baksätet. Vi kvittrade och pratade i ett, så de tre ölen varade inte länge och inte såg vi några vilda djur mer än tranor och en skogsduva, trots att vi avverkade 12 mil med en resa upp till Gruvberget där maken var döpt i kyrkan samt ett ställe som heter Sjösveden.

När vi kom hem så drack vi espresso och spelade kort, delade även på en till flaska vin till kortspelet. Men vad ska man göra på en regnig semester.

Ska på med regnstället för att komma ut och rida lite. Inte lockande precis men det är skönt bara man kommer iväg.

4 kommentarer:

twstina sa...

VA! Ända till Gruvberget - då hade ni ju bara kunnat fortsatt en liten bit över Dalgränsen så hade ni varit hos oss! Varmt välkommen nästa gång karlarna får för sig att åka på viltsafari! :-) Här finns både vilda djur (livsfarliga kattungar, dammråttor & diverse snorkråkor)och förjäst saft!

Anonym sa...

Låter underbart med snorkråkor och jäst saft ;-)

Jag har dåligt samvete att jag inte hälsat på dig. Måste nog ta mig i kragen och göra det innan sommaren är slut.

twstina sa...

Ni är välkommen när helst ni vill! Hur är det dom säger... Mi casa es zu casa! Troligen totalt felstavat, men vem bryr sig??? ;-) Å andra sidan så borde jag åka till hälsingeskogarna också!!

Anonym sa...

Ja det tycker jag.