tisdag, juli 24, 2007

Karlar och tvättmaskiner

Man kan bara konstatera att så gott som alla karlar är lika när det gäller familjens tvätt.
Igår ringde jag hem och bad min dotter ta ner sin månads hög med lortkläder och köra en tvätt med sina grejor utifall det var något hon skulle ha med sig till Fotbollscupen hon ska på i helgen. - Nej jag ska inte tvätta ! Jag har packat klart.

Pratade med maken som lovade att bara hon kom ner med tvätten så kunde han köra en maskin. När jag kom hem och skulle hänga tvätten så var det en kolossal blandning i tvättmaskinen. Hästgrejor (bogskydd), ridkläder, min nya tunika, garage kläder, trosor, strumpor och myskläder.
Åhhh ! Jag blir tokig, vem vill ha myskläder och fina tunikan full med hästhår eller åtminstone varit tillsammans i tvättmaskinen. Äckligt !

Ibland tror jag att de gör detta medvetet så att de ska slippa tvätta. Jag sade visserligen i mitt samtal hem till honom att nu blandar du inte vita grejor med färgade. Så det fick jag som svar att du sa att jag inte skulle blanda ljust och mörkt, men sunt förnuft är väl att man skiljer på skitkläder och vardagskläder också i tvätten när de inte ens delar tvättkorg !!!

Vid 23 tiden hade inte dottern kommit i säng ännu för hon sprang upp och ned hämtade och packade grejor. Jag var ganska irriterad på springandet så både maken och jag undrade frågande om hur mycket hon verkligen hade packat tidigare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja du swenton, kan bara hålla med. men micke lyckades ju ganska bra med tanke på att han är färgblind =)

Anonym sa...

Jag tror att de gör så här medvetet för att slippa tvätta !!

krickelin sa...

Karlar gör inte saker medvetet - dom är lite för korkade för det! I alla fall när det gäller tvätt och att hitta vägar!!!!!