onsdag, juli 11, 2007

Solen skiner

Helt otroligt ! Man vaknar upp och solen skiner in genom fönstret. En efterlängtad sol kan man gott säga.

Jag har skrapat klart på farstukvisten och började att grundmåla igår kväll. Det var fuktigt än idag så vanliga målningen får vänta tills i kväll om det är uppehåll.

Igår regnade det 45 mm på ca 15 minuter så vi fick in vatten i källaren. I dag måste jag tvätta handdukar och badrumsmatta som legat dränkt i vatten och handdukarna har vi använt för att torka upp det blöta med. Tråkigt !

Även diskmaskinen blev lagad igår av en service kille om kom ut ifrån Gävle. Det var ett sådant grymt och stort fel som bestod av en tändsticka på tvärn i avloppet. SUCK ! Jag som öste ur vattnet för hand och plockade bort silarna och utsuget och t o m kände in i röret om jag kunde känna att något satt fast, men icke. Men, men är det garanti så är det fast felet var genant och banalt :-)

Syster Yster kommer idag och vi ska klura ut tipspromenad till släktträffen och även femkampen som vi ska ha. Allt i temat Häst så klart !! Vi ska sy käpphästar som ska användas till dressyr programmet och hoppningen med vald häst som Villiga Vera och Sug Sigrid etc.

Over and out ! Nu har syster ringt och är på väg, ska sätta på en kanna kaffe.

3 kommentarer:

Mammanna sa...

jasså en inomhus svimingpool. du vet att vissa anser det vara lyx va!?! =0)

Anonym sa...

Hmm. Det ger desto bättre själ till att få maken att fixa källaren. Jag vill ha pool närå skojade bara golvvärme och en riktig tvättstuga och större badrum. Men det blir väl ett projekt om så där en 100 år skulle jag tro.

Anonym sa...

Hmm. Det ger desto bättre själ till att få maken att fixa källaren. Jag vill ha pool närå skojade bara golvvärme och en riktig tvättstuga och större badrum. Men det blir väl ett projekt om så där en 100 år skulle jag tro.