fredag, juli 06, 2007

Fint väder på vin kvällen

Då vankas det lite vin igen då ! Skål för de kulturella aftnarna.
Jaha ! Då var det torsdag och nyckelharpskväll på Hårgas hembygdsgård. Vädret under onsdagen har inte varit det bästa så jag har ägnat mig åt städning i stället. Men nu är det torsdag och solen tittade fram på eftermiddagen. Vi cyklade med L och hennes familj till hembygdgården och kondisen är inte den bästa kan jag lova. Men väl framme så åkte stora täcket ut och vi på den med ett glas vin som brukligt. I kväll fredag så väntar Hårga berget med picknick.

När vi kom hem så gjorde jag i ordning varma mackor med kantareller. MUMS ! L du har dina mackor innestående till en annan gång.

Hur många människor var det där? Jo då får du räkna benen och dela på två. Denna matte formel kom L på där hon låg på filten. Fast bilden visar mest bänkarnas ben.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jo visst har jag fallenhet för mattematik?! Självklart kommer jag och käkar mackorna, var sugen i går men kände att då har jag aldrig kommit i säng vilken har inneburit att jag inte orkat kamma på jobbet sista dagen före semestern. Snart är det SEMESTER!!!