fredag, januari 18, 2008

Isigt

Vilken vinter ! Jag blir tokig på detta klimat vi fått. Snö, is, värme, regn osv. Är det vinter så ska det vara snö och gynnsam temperatur på termometern dvs lagomt kallt.

Den här väderleken är inte kul ska jag säga. Jag har klarat mig under den hittills värsta isgatan som varit på vår gård tills igår. När jag gick ut med Fabian vår hund, så åkte jag i backen med duder och brak. Blixt snabbt, hann inte ens parera. Slog bakhuvdet och ryggslutet samt handen en aning. Idag är jag stel och huvudvärk.

Jag vill ha snö med några kallgrader så att man kan åka skidor, rida och barnen kan vara ute mycket mer. Det blir inte mycket gjort med hästarna mer än mocka och ta in dem. Att rida på det isiga vägarna är att ha livet som insats. Jag har dåligt samvete att jag inte hinner ut och rida.

3 kommentarer:

krickelin sa...

broddar! både på dig och hästen, sedan kan du motionera! =)
Mina snösulor på Graffe och alla broddar står emot alla väder. Garanterat värt pengarna! Det blir aldrig klackar!

Anonym sa...

De har snösulor och broddar men Edison är så ovan med två broddar i varje sko, han har alltid haft 4. Nu kommer hovslagaren på måndag och gör nytt, så då blir det 4 igen. Förra gången togs det utav hålen föra att smida kappor på sidorna av skorna och där är det för smalt nu att få in brodd.

Saknar själva tränandet att rida ordentligt i stället för att bara skritta och trava längs vägen. Vill ha ett ridhus.

krickelin sa...

du kan ju byta boende med mig....... så får du ett ridhus att rida i! HA H HA HA HA