tisdag, januari 15, 2008

Årets tvangning




Årets tvangning med L:s familj var här. Barnen väntade och väntade på den här dagen och kvällen. Hyrde badhuset från 20:00 t o m 00:00, eftersom det inte kommer någon efteråt så är det vi som ska städa och släcka och kan åka när det passar oss.
Vi stannade till klockan var nästan 01:30, då gick det upp för oss att det var en dag i morgon också och några hade aktiviteter inbokade från söndag morgon. Puh ! Jag och maken sov tills vi blev väckt av sonens kompisar som vela leka. Grrr ! Barnen kom inte upp ur sängen förrän vid 11 tiden.
Ibörjan på kvällen var vi så loja och slöa, satt bara i bubbeln och surrade. Vi satt i 40 graders värme så länge att man längtade efter svalka, så varför inte ut och rulla sig i snön. Sagt och gjort så vi öppnade dörren och for ut som projektiler och rulllade oss. Karlarna förblev inne. Jag tror inte de vågade, men L och jag har inga som helst hämningar.
Vid midnatt kom vi igång och började spela någon form av vattenpolo med att bolla mellan varandra och det var hårda tag och blött, jag tror att det minskade flera liter vatten ifrån bassängen så som vi stänkte och for omkring. Vi var ömma i hela kroppen efter detta. Jag hade klösmärken på axeln och L hade röda märken på armarna :-) Tänk hur vi håller på, men kul var det.
Jo förresten så hade L gjort så god smörgås tårta och dekorerat hemma så fint, men tappade den hemma i hallen i tårtboxen så garneringen var väl blandad när vi skulle äta. Men smaken var det inget fel på. MUMS !

6 kommentarer:

Mammanna sa...

Låter hur mysigt som helst, Själv så gruvar jag mig lite till föräldrar festen, vet ju vilka som ska dit och jag har lite svårt för deras sätt och tempo blir trött bara jag tänker på dom... Gruvar mig så pass att jag inte har funderat på att skaffa barnvakt än. men funderade lite och tänkte att badhuset kan jag följa med till några måste ju köra därifrån och då vara nykter så kan jag åka hem efteråt så med lite tus hittar jag någon som kan tänka sig att vara här och lägga Isak, Anny kanske vill ska iaf höra med henne. mamma kommer att vara nyopererad så henne vill jag inte fråga. Annars finns det säkert någon annan som inte har något planerat och är det inte så ja då stannar jag väl hemma då ser det inte som någon förlust direkt...

Anonym sa...

Skulle flytta på en tårta här på jobbet i dag men ändrade mig i sista stund. Det fanns inget lock..:)Fresten så har maken ont i sin skadade axel efter hälgens bravader, kan inte förstå varför????

twstina sa...

Hallå! Någonsin hört talas om Tupperware??? Där sitter underdelen ihop med överdelen, under förutsättning att man har låst handtaget. Till L: Kontakta din barndomsgranne från tvärs över vägen så fixar hon en festbox till dig! :-)

Anonym sa...

Tur var nog att jag hade en Tupperware. Tårtan stannade i boxen, men all garnering fanns bara på den ena sidan:)Men helt rätt i att jag skulle ha använt handtaget, vet inte var jag gjort av det. Får någ leta till nästa gång jag ska frakta en tårta.

Anonym sa...

Ja det var tur att det var en Tuppeware tårtbox som sagt annars har vi fått skrapa upp bitarna från golvet. Men vi har äitit en ändå för man var faktiskt sugen på något gott när vi badade. Ja inte undra på att maken har ont i armen så som han stojade runt. Vad är det man brukar säga Simma lugnt !!

krickelin sa...

kan inte lillesyster med man få komma och bubbla med er någon gång? verkar kul!