söndag, januari 06, 2008

Slut på ledigheter

Usch nu är det slut på lediga lata dagar. Undrar hur jag ska orka att jobba en hel vecka ? Men på lördag har jag och L hyrt badhuset i Kilafors. Då ska vi verkligen softa, med att bubbla, bada, sola och basta.

Jag har varit ledig mellan nyår och trettondagen. Hälsat på i Ljusne hos Lokamia och hennes barn. Det var så trevligt och det är skönt att kunna umgås en dagtid utan att det är kolsvart och att man är trött.

Julen har jag inte städat ut ännu, det blir nästa helg att göra rent från den. Gruvar mig för det är roligt att släpa fram prylarna och desto tråkigare att städa undan. Men nu tycker jag att dukarna börjar bli fläckiga och se lite ofräscha ut.

Vi har varit i Dalarna mellan lördag och söndag, dels så är det handbollscup och så hälsade vi på goda vänner. Vi satt ute på deras inglasade veranda och eldade i braskaminen och tände en massa ljus. Super mysigt ! Lördagen när vi kom upp så åt vi en trerätters middag med hela deras familj där även döttrarna kom hem. Vi har inte sett dem på väldigt länge så det var kul.
Yngsta dottern där ska bygga hus med sin sambo. Tänk vad tiden går för 15 år sedan så hängde hon bak på min mans rygg och lekte att han var häst och hette "Prutte".

Jag väntar hem dottern med spelbussen snart och ett lag som fått magsjuka, där en efter en blir sjuk. PUST ! Jag vet vad vi har att vänta oss.

I morgon styr jag med tunga, tunga, tunga steg mot jobbet.

3 kommentarer:

Mammanna sa...

fy för magsjuka hoppas att ni klarar er. Ja imorgon börjar verkligheten igen fy jag gruvar mig och då är det ändå inte klart hur min verkligthet kommer att se ut än, det får jag förhoppningsvis reda på i morgon.

Lokamia sa...

Åh, vad tjatigt att börja jobba igen. Själv börjar jag på onsdag efter 2 års "ledighet" Nästa ledighet blir väl vid 65. =(

Anonym sa...

Visst är det synd om oss kvinnor som måste jobba och slita så till den milda grad, både ihemmet och på jobbet.