fredag, januari 25, 2008

månsken

Igår var jag ut och red en sväng som jag inte gjort på länge pga halkan. Det var månsken och ganska blåsigt. Jag valde att rida på vägen som har mest med skog omkring sig så att hästen inte gick och laddade för en brallrunda.

ritten gick riktigt bra och det var skönt att få komma ut i månskenet. På väg hem så hade vi något djur i skogen om hästen inte gillade lukten av. Han borstade upp sig och vände sig om fnysande och frustande högt och ljudligt. Undrar vad det var för djur ?

Man lånade grannens hund och tog en promenad på ca 7 km. När de var som allra längst bort ylade och skrek hunden och maken vände om och gick bort mot ljudet. Där var endast rejält stora spår kvar samt Novas små tass avtryck. Hunden sprang hem och kom hem lyckligtvis och förmodligen har hon stött på en varg ute i skogen som jagat henne.

Jag hade våran hund i koppel igår kväll och en rejäl ficklampa som stöd. Jag brukar aldrig bry om mörker annars, men nu vill jag se vad jag kan möta för något i skogen tydligen.

4 kommentarer:

twstina sa...

Usch va otäckt med varg! Här har vi dem också inne på knutarna, undrar hur folket i Sthlm skulle reagera i dessa lägen? Det går ju bra för dom att sitta & bestämma när de sitter i någon betongskrapa i asfaltsdjungeln...

Mammanna sa...

Fy för övervuxna jämtar, Nova skakade länge efter sen språng marshen hem... men det var som bort fluget när vi var ut ngon timme senare. Och träningen gick jätte bra inga spår av dagens händelse då inte..

krickelin sa...

Ny design på bloggen! Nice! Mycket bättre!

Anonym sa...

Yes ! Nytt år och dags för ny design. Ombyte förnöjer.