söndag, februari 24, 2008

Helg och solen har tittat fram

Äntligen en helg med fint väder. Sol och värme, det har jag längtat efter. Jag har t o m hängt ut tvätt i helgen och fått den torr. Det luktar så gott av kläder som fått hänga ute och torka. Sängkläderna har även fått hänga ute hela dagarna.

Vi gick 8 km idag söndag och t om hunden var med på den lång promenaden. Han är nog lite senil våran 12 år gamla hund. Han t o m bajsade när han gick ??? Trippade före oss i 8 km, vilket han aldrig tidigare gjort å andra sidan litter han som död sedan dess. När han är ute på gården så kan vi inte ha honom lös så mycket som förr, han bara går dit näsan pekar och man får antingen åka med bilen eller gå för att hämta hem honom. Synen och hörseln är det inte så mycket med längre, men nosen är det inget fel på.

Vi gjorde upp en eld och grillade korv hemma på gården, satt sedan i flera timmar ute i solen och mådde fin fint. Tyvärr blev jag dålig i magen på kvällen så jag fick tillbringa kvällen till sängs.

En lång och härligt promenad förutom blåsten.

Maken bjöd ponnyn på kaffe tidigt på morgonen innan vi skulle ut och gå. Barnen skulle rida och vi gick med hunden. Hela familjen Taikon är ute med andra ord.

I fredags var jag och maken ledig för att åka till Sågmyra i Dalarna och gratta vår vän som fyllde 50 år. Det var öppethus så vi tillbringade flera timmar där och hade det jättetrevligt. Åt goda soppor och bröd allt hembakat så klart ! Mums. Helgen blev lång och behaglig för att man hade den lediga fredagen.

3 kommentarer:

Mammanna sa...

Låter jätte skönt. själv har jag som vanligt städat halva helgen. men hann med ett "pojamasparty" och det var faktiskt jätte trevligt vi hade super roligt. och provade lite krämer och oljor bllev riktigt mjuk och len..

krickelin sa...

vågar fredde rida på tokstollen? är han snäll med honom? Mysigt med en familjepromenad!! Själv var jag ute och red i fin-vädret. Härligt! Kändes som april!
Igår städade vi ut lägenheten. Förbannat skönt!!!!! Det tog hela dagen, men nu är det äntligen gjort!

MammaKarin sa...

Fredde har ridit förut och då ramlade han av och sedan har han varit lite rädd för Blixten, men det gick mycket bättre nu faktiskt. Ska försöka få honom att rida i paddocken till våren själv så han får tillbaka självförtroendet.

Synd att jag inte kände mig sugen på pyjamas partyt, men jag kände nog rätt som blev liggandes i magsmärtor. Det konstiga är att en av mina arbetkollegor har haft exakt likadant i helgen. Undrar vad det är för något som går ??