tisdag, februari 17, 2009

Besök

Igår fick jag besök av Lokamia och hennes dotter som snart fyller 3 år.

Dottern tyckte att jag hade en lång häst. Nu tror att hon menade att jag hade en stor häst. Vi började med att dricka en kopp kaffe medans lilltjejen tittade på kanalen kanalen, som hon säger(Palyhouse Disney) min man var emellanåt och bytte kanal när hon var med oss i köket och varje gång hon kom tillbaka till vardagsrummet så frågade hon.
- Är min kanalen borta nu ?

Hon var också fascinerad av att se hästarna ute i hagen genom fönstret. När hon inte såg dem så frågade hon vart dom var. - De är och värmer sin päls i solen, sa min man. Varpå lilltjejen formade sina fingarar som en kikare och tittade upp mot himlen och sa - jag ser dem inte.
De små tar oss bokstavligen på orden.

Vi åkte iväg till Mobackes för att titta på alla djuren samt att vi skulle äta på Lilla K´trädgårdskök. Vi åt länge och väl. Lilltjejen hittade en hörna med leksaker som hon pylade med alldeles själv medans vi avslutade maten med att ta en kopp kaffe och bläddra i inredningstidningar.

Sedan ropade lilltjejen att nu hade hon minsann bajsat. Oops. Sedan var det dax för djuren. Hon visste precis vart djuren var, hon guidade oss dit.
- Nu ska jag släppa ut alla fåglarna, sa hon.
- Näe det får du inte, sa jag för då har de inga fåglar att sälja.
Och nu vet jag varför hon sa så. Det var för att det hade min man sagt åt henne innan vi åkte dit och bara för att jag är rädd för fåglar.

Eftersom jag är rädd för fåglarna så stod jag i dörröppningen in till djuren. Så ropade lilltjejen igen.
- Du är rädd för råttorna.

När hon var nöjd inne med fåglarna och råttorna så gick vi till den stora dammen och tittade på alla de stora fiskarna, vi tittade även på sköldpaddorna och dammen med de små fiskarna.
Hon hoppade ifrån några små säckar med jord som låg på golvet när lusten tröt och vi var tråkiga som tittade på fröer och pratade om dem. Hon tyckte att vi bara skulle köpa fröer med rosa blommor för hela den lilla tjejen var så rosa man kan bli. Hon hade t o m med sig princess skor och krona när hon kom. Nu satt mest kronan mitt i pannan som en liten enhörning men vad gör det, när de vill vara fina.

Tack så mycket för lunchen Lokamia !


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för sällskapet =) det var inte sista gången vi åker dit och äter.mysigt värre. saknar ett sånt ställe i s-hamn.

Anonym sa...

Åh vad gott att äta på Lilla K:s.
Vi måste träffas snart.
Kram