måndag, februari 16, 2009

Smått och gott

På lördag var jag och maken iväg och åkte längdskidor. Solen strålade och snön glittrade. Det var tyst, lugnt med öppna ytor att åka på med orörd snö runt omkring. Man fick känslan att man nästan var uppe i fjällen. Efteråt så var det kaffe i det gula huset igen.

Maken fick låna en spikmatta av L-8 som han och jag provade på lördagskvällen. Maken låg först i ca 20 minuter, sedan var det min tur och jag var nog som L-8´s man. Hann knappt ner på mattan så var jag uppe igen. Men modiga 8 minuter vart det och det kändes som om man låg på glödande kol tyckte jag. Vet inte om jag ska tycka att det var läskigt, eller att det gjorde ont, eller att det var skönt. Maken fick en enorm huvudvärk på söndagen och förmodligen fick han igång något i och med att han låg på spikmattan. Huvudvärken försvann efter att han legat en andra gång på söndagen innan lämnade tillbaka den, men har blev sömning som tusan.

Det här är lilla Robin 3 månader. En Belgisk Vallhund. Luddigare och mjukare vovve får man leta efter. Hon var hos oss i söndags när matte jobbade och husse var och tävlade med sin fyrhjuling.

Alla Hjärtans Dag ! Maken fick tulpaner av mig så lagade han god mat till mig med ett gott vin till.




Det var många år sedan vi hade så här mycket snö, och så här kallt. Men säga vad man vill, fint är det iallafall.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med spikmattan. Den vill jag höra lite mer om. Det är helt underbart med all den här snön.
Kramisar

Anonym sa...

Jaha, trodde att du var mer tålig :) Det går över efter några gånger och sedan blir spikmattan ett begär, jag lovar!

krickelin sa...

vilken sötnos! Hunden alltså. Ser alldeles mjuk ut! =)Var han snäll?