onsdag, februari 18, 2009

Det dåliga samvetet

Jag har stillat det dåliga samvetet idag med ett besök hos mormor och morfar. Förut så tog jag mig inte riktigt tid att hälsa på dem, vilket man borde göra.

Mormor har frågat mig sedan morfar fyllde år i mitten på januari när jag tänkte komma och hälsa på dem. Snart säger jag jämt utan att tidsbestämma när jag ska komma.

Men idag har jag gjort det trots att de väntade mig igår för de hade gjort eld i braskaminen i vardagsrummet. Typiskt ! Trots att jag sa att jag ringer först innan jag kommer. För två veckor sedan hade hon väntat mig då också och bakat tidigt på morgonen och så ringde jag för att skjuta upp mitt besök då jag var förkyld.

Idag har vi fikat och lagat mat tillsammans och pratat. Jag tror mormor har lite långsamt när morfar hör så dåligt så han inte gärna deltar i någon konversation. Sedan läser han jämt och ständigt böcker och mormor håller alltid på något slags handarbete.

1 kommentar:

krickelin sa...

åhh... nu gav du MIG dåligt samvete....