torsdag, februari 19, 2009

Friluftsdag

Vi har följt med våra barn på friluftsdagen till Järvsö i många år och inte ska vi svika i år inte. L-8 och jag sa som så att när barnen har gått ut skolan får vi boka ett datum 1 gång per år för att åka på våran traditionsenliga resa med skidåkning. Det är såååå härligt att få susa nerför backarna i alla tänkbara pister.


Matsäcken bestod av karibisk kycklingsoppa, sötpotatis skuren i stavar med tillhörande dip, nachochips, choklad, kaffe, smörgåsar och kexchoklad. MUMS ! Jag älskar att äta matsäck utomhus, den smakar som mest utsökt då.

L-8 susar nerför backen.


Det är en väldigt vacker utsikt ifrån toppen.
Träden var så vackra med sin frostiga snö på sig. Nästan sagolikt.



5 kommentarer:

krickelin sa...

Härligt!!! Kan inte vi åka upp och åka någon helg framöver också? Måste lufta brädan!! Å sen kan vi fika hos anna-karin! =)

Anonym sa...

Supertack för en trevlig dag! Kram

Farida sa...

Åh va mysigt! Har inte åkt på 10 år och har bara åkt i norrlandsporten när jag har åkt... Törs nog inte åka längre...

Anonym sa...

Åhh vad avis jag blir...det ser så härligt ut. Jag tror inte jag har åkt skidor på 3år så det börjar bli dags igen.
Den där matsäcken ser inte helt fel ut!!!
Kram

krickelin sa...

UPPDATERA! =P