onsdag, februari 11, 2009

Härligt väder

Jag har tagit mig i kragen och satt på mig löparskidorna idag. Vädret är strålande sol och -9 grader. Perfekt för en skidtur.

Makens kusin hade precis kört upp spåren över hela golfbanan. Jag åkte 4 km idag och jag måste medge att jag har dålig kondis för jag fick nästan blodsmak i munnen när jag åkte, eller så åkte jag för fort.

Plommonlila i ansiktet fick jag kaffe efter avslutad tur. Man kan få kaffe i det gula huset när man åkt klart :-)

Just nu sitter jag och nyser och snorar igen. Jag tror jag har varannandags förkylning och inte blir jag kvitt den heller, har hållt på nu nästan 3 veckor. Men skam den som ger sig. Blir det så här fint väder i morgon åker jag en tur då också. Jag behöver verkligen komma ut känner jag.



7 kommentarer:

Mammanna sa...

Härligt.. Älskar att åka längd jag med men äger inga skidor så det var ett bra tag sen jag åkte nu.

Anonym sa...

Jahaja, hörde att du passade på medans jag var borta...:)

MammaKarin sa...

Svar till L-8: Det var inget roligt att åka själv. Saknade ditt sällskap.

krickelin sa...

OJ!! Sport-syrra!!!!

Ha en trevlig helg. Kramis // Jr

Anonym sa...

Tror att du åkte för fort.....

MammaKarin sa...

Svar till spårmaskinen: Jag försökte slå Kalla.

Anonym sa...

Hahah man behöver inte ta i så hemskt första gången. Men vad roligt att du har kommit ut i spåret.
Jag har lyckats åka lite skoter idag och så skulle vi sladda i backen backom oss. Sladden var lite för lätt så jag skulle försöka sitta på den. HMmm hur tror du det gick!!! Halkade av och fick knät under så nu sitter jag här med benet i högläge.
Kram på dig