fredag, februari 27, 2009

Fågelkvitter

Jag har idag mitt på dagen suttit på en spark ute på tomten, läst en bra bok och druckit kaffe.
Det var jätteskönt, solen sken och fåglarna kvittrade samt att man hörde att snön smälte och droppet från taken.

Är våren i antågande ? Jag längtar i allafall. Hade det varit någon vecka senare så skulle jag kunna börja att beskära äppelträden. Kratta tomten och fixa i ordning den nya tilltänkta platsen för växthuset. Förbereda rabatterna inför vår och sommar.

Men just nu är det inget att göra utomhus mer än att njuta av soliga dagar, vilket jag hopppas det blir fler av.

5 kommentarer:

krickelin sa...

Fy bubblan vad skönt det lät!!! Rena rama sportlovet!
Hörde att du blev tonårs-fri i helgen...

Hulda sa...

För att göra vårkänslan mer påtaglig kan jag meddela att jag sett årets TRE första flugor idag! Dom var lite "döven" och flög inte om man säger så, men dom rörde på sig!!!!

Farida sa...

LÅter superskönt! Själv har jag prommenerat bort till dollar å köpt gardiner idag! Blev lite drygt att gå men det gick!

Anonym sa...

Låter helt underbart!!!
Snart så har vi våren här och då finns hur mycket som helst att göra. Du är så välkommen till Växbo och ge dig på våra vilda äppelträd.
Kramisar

Mammanna sa...

Åå vad skönt!! för att komentera flugor som vårteckan så har den isf varit i antågande hela vintern. Vi slås mot en arje natt och varje morgon hitter jag ett lik, trotts det finns det en där när vi ska sova igen.. blä för flugor. men solen JA TACK!!!


kramar