måndag, april 27, 2009

Ännu en helg till ända

Och vilken helg och vilket väder det har varit. Helt otroligt vad varmt och skönt.

Björkarna har börjat att bli gröna uppe i toppen, rosorna har fått stora ögon och ska beskäras, syrenen har fått musöron likaså lönnen. Jag försökte att stå i växthuset och skola om alla tomatplantorna, men det var ca 40 grader varmt därinne så t o m bläckpennan som jag skulle skriva etiketterna med flöt. 36 tomatplantor är det + 10 pelargonier och 4 gurkplantor.

Förra helgen tog maken ner 5 stora björkar och jag släpade ris till en stor kase, denna helg har maken hjälpt vår äldre granne att ta ner en massa granar och björkar i hästhagen. Jag har återigen igen släpat ris i värmen, men kasen blir för stor så jag påbörjade en ny. Tanken var att vi skulle elda upp kasen och släpa ris samtidigt men det har fläktat lite i vinden så vi vågade inte på lördagskvällen och på söndagen blåste det mer, så nu står vi här med två kasar obrända i hästhagen.

Igår söndag var jag och sonen iväg på innebandy cup på sporthallen i Bollnäs. Det blev två vinster och en förlust igårdagens spel.

Dottern är i Cypern med farmor och hennes man. De kommer hem på tisdagkväll och har då varit borta i en vecka. Jag tycker att den här veckan har bara sprungit iväg. Jag hade målat upp en vision om att jag skulle röja i hennes rum, men det har jag inte hunnit med att göra. Jag har sprungit på än det ena och än det andra. Någon dag senare ska jag tala om vad det är för något.

1 kommentar:

Farida sa...

Frakta riset till kasen i acktjära så att den blir stor och fin på torsdag!!