tisdag, april 28, 2009

En annorlunda kväll/natt/dag

Jag åkte igår eftermiddag till Alfta. När jag kom dit så skulle vi iväg till Edsbyn på skolan för att se en show. Showen bestod av ABBA låtar som de förståndshandikappade där hade gjort och det blev många skratt under den timmen vi var där.

Natten har jag spenderat på nya jobbet och klev av i morse klockan 09. Det kändes lite konstigt att sova borta, vilket även maken tyckte som hade varit uppe flera gånger i natt. Men man vänjer sig och får nya rutiner i familjen. I natt blir jag också borta och går av i morgon kl09 igen så är jag ledig någon dag emellan. Jag har då gjort 36 timmar på två dagar, vilket inte är dåligt.

Nu ska disken här hemma fixas, tvätten och hästarna. Dottern kommer hem i kväll ifrån Cypern så henne får jag träffa i morgon eftermiddag efter skolan. Gissa om jag längtar efter henne nu. Sonen är nog lite förvirrad när mamma jobbar borta och pappa har fått byta lite tider dessa två dagar på sitt skift för att han inte ska vara ensam för länge själv. Jag hade skrivit lapp åt sonen med vad han skulle värma för mat osv. men den matlådan står orörd kvar i kylen, undrar vad han ätit ?

5 kommentarer:

Emilie sa...

Åhh vad kul! Grattis till nya jobbet! :)

Farida sa...

Vad jobbar du med?? =) Skönt att jobba igen!?

krickelin sa...

GRATTIS!!!! =D

l-8 sa...

Lycka till, det här kommer säkert att bli bra!

MammaKarin sa...

Tack till alla lyckönskningar som jag fått.