tisdag, april 07, 2009

Morgon promenad och påskpyssel

Gick upp till grannen strax före 10 i morse för vi skulle ta en långpromenad med barnen i vagnarna och vovven.

Vädret visade sig inte på den bästa sidan för det var småmulet och lite av den fuktiga dimman kvar, men vad gjorde det. Har man bestämt sig för en promenad så är det så.

Efter promenaden kokade vi en kopp te, jag och Isak skulle pyssla. Han kom på att saxen var det roligaste redskapet och helst skulle han nog prova klippa i allt om han bara kunde. Vi gjorde en påsktupp av papper, vita fjädrar och paljetter att häga i ris eller i fönstret och så gjorde vi ett påskägg av papper så klart, som vi dekorerade med paljetter och glitter pennor. Efter det tröt hans tålamod och vi åt pannkakor med glass som han redan efter klockan 10 frågade efter på vår promenad.

Nu har jag beställt kort ifrån försäkringskassan åt min dotter som reser iväg med farmor och "farfar" till Cypern. Jag tycker att farmor kunde ta med mig istället för jag tjatar inte om en massa glass och godis. Jag är så nöjd om jag fick vara i solen :-). Närå det ska bli kul för henne att få åka iväg och mysa med dem.

Nu ska jag koka mig lite kaffe och gå ut för att hämta lite ris. Hoppas bara att jag har lite påskfjädrar kvar i påsklådorna, annars blir riset utan i år.

Inga kommentarer: