tisdag, april 14, 2009

Påsken

Långfredagen: Isen var inte den bästa, så vi fick utgå ifrån Larssons stuga som vi säger och över till Svenssons stuga för att komma till vår Swenssons stuga som ligger på samma ö. Isen höll bra ända fram till annandag påsk då gick min svåger igenom isen.

Han hade sprungit som en gasell och hoppat ifrån isflak till isflak och ju mer han sprang ju mer brast det och sedan sa det "plupp" så blev det ett tidigt dopp i viken. Hem fick han nog sitta naken i bilen och tur som en tok måste de haft som åkte bil och inte motorcykel den dagen. Å andra sidan skulle jag vilja se honom åka nästan naken på hojjen, hi hi.

Vi var iväg på 40 års kalas den dagen. Började klockan 18:00 och kom hem 03:00. Då hittade jag en bra bok som jag började att läsa och glömde bort tiden tills det ljusnade. På festen åt vi god påskbuffé och sjöng även en trudilutt på singstar. Simon kände igen Fabian trots att det var i januari de sågs senast när han bodde hos oss. Jättekul att det gick så bra mellan dem. De var tillsammans hela tiden, de sov i samma rum också.

Logga i ölskummet.


Påskdagen: Jag och maken har krattat hela gården. Solen gassade och hästarna mådde prima, äntligen kan de ligga ner och njuta i hagen, där det är torrt det vill säga. Jag hade jordens halsbränna som höll i sig till sena kvällen.

Nu har jag fått lära mig en huskur med att koka upp vatten och hela linfrön som ska silas av och så kan man dricka avkoket. Man spar det man inte har druckit upp och värmer på en liten slatt en gång om dagen i ca 1 vecka så klarar man sig. Jag drack den här dagen samarin och det är det värsta jag vet, jag håller för näsan när jag dricker och får nästan hulkningar. Det lindrar endast någon timme sedan är det lika igen. Är det åldern det beror på ??


Idag tisdag har jag och barnen följt med Carina och utbytesstudenten Lucy till Parkbadet i Sandviken. Vi har badat och myst. Carina och jag satt mest i utomhus polens bubbel och solade. Ungarna provade allt där inne och lite till.

Efteråt blev det en sväng på Ikea för mig och Carina. Sonen och tjejerna sprang på köpcentret för att leta skor till Lucys bal.

2 kommentarer:

Skrållan sa...

Låter som om ni har haft en riktigt trevlig påsk. Avis blev jag när jag läste att ni varit till Parkbadet och sen IKEA. Såååååååååå roligt och gå på IKEA.
Kramisar

krickelin sa...

ja du skulle sett poppe! ha ha! jag fick ta fart och springa fort som fan in till land för att inte dras med ner i vattnet jag med! ha ha
men tyvärr pajade min rygg den dagen, sedan har det varit 45-graders vinkel på min kropp sedan dess. Var på massage och mineral-bubbelbad igår på SPA. Hur skönt som helst! Men idag känner jag mig misshandlad... Hoppas det släpper snart!