fredag, augusti 07, 2009

Det är inte sant!!!

I morse när jag kom ut på parkeringen så hade någon slagit in rutan på min bil & stulit grejor.
Fy fan vad trist. Det är glas precis överallt i bilen. Även på parkeringen så låg det glas som jag försökte att ta upp med snö sopen & isskrapan. Grrrr!

Ringde till maken för att berätta. Åkte sedan till polisen för anmäla bilinbrottet. Tror du att det går nej då !Man måste ringa för att anmäla sådan, så det var bara att håva upp mobilen och ringa. SUCK ! Varför går inget bra det här året !!

Åkte till skroten för att leta en ruta och leta är nog ordets rätta bemärkelse. Jag tyckte knappt jag kände igen ett enda bilmärke när de är uppbrunna, krockade, uppklippta och påbörjan till allmänn plockning av bildelar. Jag var t o m in i en touyota och trodde det var en audi. Knäppt va !

Men vi hittade en ruta som vi monterade av, betalade och åkte för att sätta in. Nu måste jag dammsuga bilen.

7 kommentarer:

Farida sa...

Det är jättekul att damsuga bilen efter att rutan blivit inslagen... Jag gjorde det senast för någon månad sen och har ingen lust att göra om det! Grattis i efterskott oxå! =D

Mammanna sa...

NÄ FY F*N!!! Vilka idioter det finns.. hoppas dom itne fick med sig något av värde bara.

Hulda sa...

Men nej! Vicket oflyt du har! Men se det så här: det var bilen dom slog sönder och inte dig!!!

MammaKarin sa...

Tack för kommentarerna här på bloggen. Tyvärr stal de både GPS och stereo. :-( . Jag var så upprörd hela dagen att Micke lade in två stenar och metallskrot på skämt i min väska som jag gick och kånkade runt på.

Jag hittar hur mycket glas som helst i bilen nu efteråt trots att jag tyckte att jag dammsög så noga. Men jag kommer nog att hitta glas hur länge som helst

Skrållan sa...

Nej men fy vad hemska människor det finns. Men tyvärr så är det ju så att alla inte kan skilja på mitt och ditt.Hoppas du har fått bort allt glas nu. Kramisar

Team Åsbacka sa...

Fy fasen för folk som inte kan hålla tassarna borta! Stryk skulle de ha!!

krickelin sa...

Nä men vad sjutton!!!! Vart hände det????