fredag, augusti 14, 2009

lite smått o gott

På måndag morgon klev jag av mitt skift. Vi packade och åkte ut t stugan. Tog en tur ut i skogen för att plocka svamp. Hittade en del då det gått en skogsmaskin på vårt bästa ställe. Hittade även hjortron som vi plockade och åt på engång.
Det blev lövbiffsrulader med smörstekta kantareller till middag.

På väg ut till Tärnsharn för ett kort besök. I-8 med dotter är med. Senar på kvällen tillbringade vi i badtunnan och ett kort mycket kort dopp i havet som var som isvatten. Brrr. Åt god mat och drack gott vin. Härligt.


Strandhugg på Sörstranden. Vi samlade drivved och fina runda stenar som vi kånkade med oss.


Påväg hem med båten på kvällen då solen gick ned.

Däckrök & Muller
Förra lördagen den 8/8 så var det dragracing på Flygstaden. Jag tog med mig jobbet dit och var där hela dagen i solsken och hetta. Fick en ordentlig dragracing bränna. Brände mig i ansiktet, bröstet och på armarna.





I lördagskväll förra veckan hade jag ledigt. På kvällen satt vi ute och eldade en massa ljus på bordet och så hade vi hängt upp flera styckena lyktor i vårt stora äppelträd. Det var jättemysigt. Lite vin och öl drack vi också och åt ost och kex.

Den här läbbiga spindeln håller till i våra svartvinbärsbuskar. Jag tror bären får sitta kvar i år. Blää!

2 kommentarer:

krickelin sa...

Ciao! Din dotter håller på att svälta till döds... jag å! Vi har ingen middag färdig än!!!! Kyckling-jäveln blir ju aldrig färdig!!! MORR!

Men spela Guitar Hero har vi hunnit iaf... Dotra din är grym på trummor! =)

MammaKarin sa...

Sv t Krickelin:
Ni är tokiga...Sätt inte en massa spelgrillor i huve på´na.