onsdag, augusti 19, 2009

Upphängningsanordning

Jag har hittat den bästa upphängningen man kan ha. Behöver inte köpa dyra grejor på någon järnhandel för att få upp lite skrot.

Älghorn fungerar alldeles utmärkt och så har det så många krokar (horn) att hänga på, så ju fler horn (krokar) desto bättre. Jag hade hängt upp alla sågar vi hade tidigare men maken har tagit ner dem, nu hängde jag upp lite skarvsladdar och dammsugarslag m.m. där i stället.

Det roliga med hela är att vi aldrig vet vart vi ska ha älghornet någonstans, hm nu fick jag en tanke om att måla det kritvitt eller varför inte svart och hänga det inne. Den idén får jag nog spinna vidare på. Jo det var så här att när vi köpte vår första husvagn -95 så kunde vi backa in den i carporten och eftersom vi inte visste vart vi skulle hänga älghornet, så hängde hornet naturligtvis längst där inne och skämdes, varpå vi backade in husvagnen varje gång vi använt den, bara det att den här gången så backade maken lite längre in än brukligt och det visade sig att vi hade backat in i älghornet så skåpsluckan hade åkt upp och ut petade en del av älghornet rätt igenom husvagnen.

Gissa om de som skulle laga husvagnen fick sig ett gott skratt och säkert pratar de om denna incident ännu vid fikabordet. Brukligt är att folk krockar med älg och inte backar in och förstör husvagnen långt upp och rätt igenom skåp.

Barnen har sin sista dag i sommarlovet. Usch vad fort den här sommaren har gått tycker jag. Jag hoppas att barnen känner att de har gjort något roligt i allafall i sommar och att de är utvilade. Även jag börjar i skolan på måndag. Jag ska jobba 86% och gå i skolan 100%. Det låter nog mycket men jag tror att jag ska få ihop det.

Inga kommentarer: