måndag, augusti 03, 2009

Tack för presenterna

Jaha ! Då var man 1 år äldre IGEN, usch vad tiden går fort.

Jag jobbade till eftermiddagen och när jag kom hem på gården så var redan mina föräldrar och mina morföräldrar här, så jag frågade - har ni fest eller !
Maken och jag fixade smörgåstårt bottnarna dagen före och dottern fixade en gräddtårta åt mig. Så allt var klart när jag kom hem, det var bara att sätta sig till bords och bli serverad kalaset.

Kvällen före på jobbet så kom brukarens familj in med en gigantiskt stor picnic korg och massor med röda rosor till mig. Gissa om jag kände mig uppskattad. Korgen bestod av 5 flaskor vin, 6 askar med olika ostar, 2 förpackningar kex, servetter, ljus, tändstickor, våtservetter, vindruvor, 2 vinglas. Helt otroligt !

Jag fick många fina presenter igår av nära och kära. Det bestod av massor med kryddor, ljuslyktor, hårprodukter, kroppsprodukter, duk, en stor porslinsgås, pärlor, presentkort på pärlor & pengar m.m. Jag fick så mycket fina grejor och vädret var kanon härligt på eftermiddagen så det kunde inte bli bättre.

I morgon fyller min mormor 85 år, så vi åker dit en sväng på förmiddagen och grattar. På eftermiddagen ska jag åka till en studievägledare för att se om det går att kombinera studier med att jobba. Vi får se.

Värken är fortfarande påtaglig i ryggen, men jag kan gå och röra mig bättre för varje dag.

3 kommentarer:

Emilie sa...

Grattis i efterskott! Hoppas du blir bättre i ryggen snart!

L8 sa...

Tack för en trevlig kväll !!!

Skrållan sa...

Vad härligt att få känna sig så uppskattad på jobbet oxå. Kram