måndag, augusti 24, 2009

Syster Krall

Japp, då har man avverkat första hela skoldagen. Det är intressant må jag säga och tänk vad mycket nya och trevliga människor man möter.

Torsbergsskolan är STOR tycker jag och jag hittar inget, finns hur många trappor och dörrar man kan gå fel i. Jag får fråga om jag är på rätt plats. Men det ska väl bli bättre hoppas jag. En del har förtur av att ha gått där tidigare och min granne har gått där för mer än 30 år sedan.

Idag har vi pratat om människor och kulturer. Vi har många kulturer (Chile, Thailand, Finland, Sri Lanka, Colombia) bara i vårt klassrum och det ska bli intressant att höra dem dela med sig av sitt kultur arv och traditioner osv. Vi skulle ha grupp arbete idag så min grupp fick gå till metodrummet och där låg alla dockorna i sängarna och en satt och gapade intill väggen med hela maginnehållet i knät. Jag tyckte de låg där och gapade och stirrade på mig och lite läskigt var det allt. Men man vänjer sig nog, som tur är så är första kursen helt sonika bädda sängen.

Idag tyckte jag läraren sa att vi skulle ta benprov så min hjärna arbetade för fullt med att skära in till skelettet och ta prov ur benmärgen. Men som tur var hade jag hört fel, det var ju ven prov. Tänkte väl jag också om det var så avancerad utbildning.

3 kommentarer:

L-8 sa...

Vilken tur att vi får en efterträdare till "Doktor Krall" i släkten :)

MammaKarin sa...

Hi hi. i-8 ska även hon vara provdocka tillsammans med Skrållan har jag bestämt.

Skrållan sa...

Skrållan börjar bli orolig,,,, när du hör benprov istället för venprov!!!!Hua hur ska det här sluta???? Tror inte jag vågar ställa upp som provdocka ;-)