fredag, september 25, 2009

Ännu en vecka

Jaha, då har ännu en vecka gått . Oj vad tiden flyger fram.


Imorse sov majmaj över så jag stod i hallen medans hon rev runt i huset och leta efter kläder och skolprylar. Tur att det finns fler som är trött och inte bara jag. Vi kom insusade i klassrummet som humle och dumle. Jag river ner lärarens pekpinne så det smäller, sedan kör jag skolväskan i rumpan på majmaj, hon stod framåtlutad vid datorn. Jag har kunnat gjort henne tandlös.


Fika dax. Ner för alla trappor till fikarummet i källaren. Skynda, skynda på någon minut till källaren för att fika i några minuter. Majmaj hade inte ätit något så jag föreslog att hon skulle ta en hårdsmörgås ur automaten. Det var bara det att eländet fastande halvvägs och ramlade inte ner i facket. Vad gör man om man bor i en by och är van att klara sig själv? Jo man tar tag i automaten och ruskar den tills produkten ramlar ner ;-).

Vi läser munvård nu och jag kan tänka mig scenariot när jag ska ta ur tandproteser och borsta dem, då tappar jag väl dem så de går sönder (undrar hur mycket en sådan kostar? Finns det försäkringar?). Eller så har gamlingarna proteser som sitter med titanskruvar så sliter man i truten på dem och så ska de sitta fast.

Undrar hur det ska gå när Humle & Dumle ska ut på praktik. De kommer att få vara med något spektakulärt tror jag. Jag vet med mig att jag är klumpig och valhänt.

Inga kommentarer: