tisdag, oktober 06, 2009

Att göra lista

Jo, jag har upprättat en att göra lista. Jag tycker jag bara vimsar runt i hemmet och får inget vettigt gjort. Gör en sak här och en sak där. Nu har jag en lista där jag kan bocka av när jag utfört sysslan.

Är jag hemma så är det bara för en kort stund oftast nu för tiden, det är skolan varje morgon, flera dagar i veckan och helg åker jag direkt ifrån skolan till jobbet och från jobbet till skolan och hem till kvällen. Därför har jag dålig koll på sakerna här hemma och definitivt vad som är slut och inte i kylskåp och skafferi. Jag tycker jag handlar och handlar och ändå så är det slut på än det ena efter det andra och jag har nästan inte varit med och ätit något av maten.

Idag har jag hemstudier och det behöver jag för jag ligger lite efter. Missar jag någon lektion pga. att jag jobbar så får jag hemläxor med instuderingsfrågor som ska läsas igenom och besvaras samt lämnas in + att vi fått mycket läxa/prov som ska göras inom kort och då är det inte några korta svar på ett A4 utan det ska vara ett helt kompendium med innehållsförteckning, referenser, statistik, historik m.m som uppgifterna bör innehålla för att kunna få MVG på samtliga kurser. Igår satt jag och läste om digerdöden, Florence Nightingale, Antony van Leewenhoek, Sir Alexander Fleming & Ignaz Philipp Semmelweis.

Vi är inne på andra kursen nu (200 p) och även den lider mot sitt slut snart och då ska vi läsa medicinsk grundkurs, äv en det tempot är högt sägs det.
----------------------------------------------------------------------------------------

Uppfödaren hade lagt ut nya bilder på deras sida så jag kopierade dem där ifrån.
http://blogg.aftonbladet.se/lissflod/2009/09/siris-forsta-valp
Har uppfödarna tur idag så har de sålt valparna.

Kolla in charmtrollet. Visst är han bedårande !Bära saker kan han också blott 4 veckor gammal.


Snart så skuttar de väl ur sin lilla valp lägenhet och huserar i hela huset hos uppfödarna. Än så länge så står det bara där och bedjer med sina stora vackra ögon. Våran vovve är väluppfostrad ser det ut som, han väntar tills han får lov

;-) men uppfödaren meddelade att han biter i tårna så han kunde han också minsann.



Se så mysigt der ser ut. Valparna äter ur varsina skålar och på rad dessutom. Sune är längst bort med grön matskål.


2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken sötnos :-)

Tack för tipset, jag sak spinna vidare på den idén =)

Farida sa...

Har ju redan en gammal RÖD (solblekt) saab som står å skrotar... Nåt ni skulle vilja köpa eller vet nån som vill köpa? Priset ligger runt 12000 tror jag... Den går bra och mycket slitagedelar bytta! Den har bara gått 23400 eller nåt... haha