tisdag, oktober 27, 2009

En lång säljar resa är gjord

Jag satte ut min sadel på annons och fick svar dagen efter av en tjej som var intesserad. Hon vela komma hit och låna sadel och prova den. Men det går ju inte att låna ut en sadel till en man inte vet vart hon bor eller vad hon tänker göra med den. Jag bestämde att jag kommer över med den så provar vi den tillsammans.

Sagt och gjort. I morse efter avslutat arbete åkte jag och maken iväg till skogarna mot Åmot och Jädraås där hon bodde. Hon provade den lite tafatt tyckte jag och det visade sig att den sadeln hon haft hade de stulit av henne. Bara gått in i uthuset och tagit den, mitt inne i skogen där hon bodde. Hon var nöjd med sadeln i allafall och jag hade med mig några extra vojlockar och mitt träns, hon köpte tränset också (för det hon hade såg inget vidare ut). Skönt för mig för nu är det några saker mindre att göra sig av med.

När vi skulle göra upp om betalningen så hittade hon inte plånboken. Medans jag lånade hennes toa som jag fick dela med en sköldpadda som stod och glodde på mig medans jag pinkade, så irrade tjejen runt och letade plånboken. Hon ringde sin mamma, pappa, och sin brors assistent för att kolla om den låg i bilen eller i broderns ryggsäck, vilket den gjorde.
Hon frågade om hon kunde få lift med oss till Ockelbo för hon skulle ta vaccinationssprutan, och vad säger man, betalt vela jag ju ha för grejorna. När vi kom fram sprang hon iväg för att hämta sin plånbok och så var hon så snäll så hon tänkte ge mig 500 kronor till som bensin pengar, men jag hade inte hjärta att ta emot dem av henne.

Inga kommentarer: