torsdag, oktober 01, 2009

veckor och månader susar förbi

Oj vad veckorna går fort. Även månaderna rusar förbi och det är redan oktober månad. Vi hade en rejäl frostnatt natten som var. Barometern hotar med snö.

Vi har många läxor i skolan och många uppgifter som ska lämnas in. Sitter varje kväll i princip vid skrivbordet och studerar. Tvättning och städning släpar efter, men jag resonerar som så att lorten finns kvar, den går garanterat ingenstans. Jag ska hugga tag med en rejäl höststädning efter min jobbhelg. Fönstren skulle behöva putsas och gardiner bytas m.m. Även trädgården ska göras klar inför höst och kommande vinter.

Morfar är dålig och har varit in med ambulans härom natten. Hoppas det rekar till sig så att han är med oss ett tag till. Nästa år i Januari blir han 90 år. Han har i princip aldrig varit sjuk, han kör bil fortfarande, han läser mycket böcker och de bor kvar på sin bondgård som nu är utan djur sedan något år tillbaka. Vi som är närmast anhöriga är borta i helgen, min syster åker till Indien och jobbar, mamma och pappa reser bort över helgen och jag jobbar.


1 kommentar:

krickelin sa...

ja usch! ... Hemska tanke! Man jag hoppas och tror att morfar är gjord av extremt segt virke! han kommer säkert att fylla 90!!!! Hoppas inget händer!

kram // JR