söndag, oktober 18, 2009

Bakterieologer

Vi tog bakterieodlingar på lite allt möjligt i torsdags i skolan. Här är Majmajs resultat. Hon är mer lortaktigare en gymnasiets toalett. Så pussa gärna toan men inte henne. Är läkarens ordination i det här fallet.
Jag kan tala om att mina ringar och mitt örhänge var ungefär det samma.

Egen härd är guld värd, har jag döpt om till egen bakteriehärd är guldvärd. Nu vet vi inte vad för sorts bakterier det är utan bara att det finns i massor. Vi har inte tid att få gå in och analysera och färga dem för att se i mikroskåpen. Synd, för det var jättekul.

Så här stora är valparna nu, 6 veckor gamla. De ligger och väntar på sin mat rädd för att någon ska stjäla maten meddelar uppfödaren som även bilden kommer ifrån. Visst är de söta !


Kan även tala om att våran valp har rymt en natt ifrån valplådan och varit ute på upptäcksfärd i huset. Han är som en apa, klättarar på allt. Säkert har han klättrat på sina syskon och på så vis kommit ur lådan som t o m är påbyggd högre.

På morgonen så hittade de honom sovandes med den äldre hanhunden som de har. Lite varmt och skönt måste man ju få ha när man är liten och fryser.



3 kommentarer:

Skrållan sa...

Vad äckligt med bakterier!!! Hua det är tur att man inte vet hur mycket skit man har på sig egentligen. Men jösses vad fort de växer hundvalparna. Snart får ni hämta er lilla gosegris.
Ha det bra
Kram på dig

MammaKarin sa...

Om 14 dagar kommer Sune hem till oss. Vi längtar.

Skrållan sa...

Ja det förstår jag verkligen....Vi kommer över och kikar på honom. Vilka helger jobbar du framöver? Vi kanske kan slinka förbi en fredagkväll eller nåt. Saknar dig!
Kram