fredag, oktober 16, 2009

TRÖTT

Är det inte kallt ute med -6 grader så är det idag +4 med ös regn. Mörkt och tråkigt är det också. Idag var jag svår väckt. Snozaat på klockan ett ex antal gånger, släpat mig ur sängen, håret stod på trekvart så det fick bli en vattenkammning som nödlösning. Matsäck och kaffetermos är med.

Hämtade maj maj för att åka till skolan. När vi kom in i datasalen så fick jag upp det mest konstiga skol pryl man kan, ha en TV dosa. Hm. Tänk vad jag letat efter den igår kväll. Jag fick kliva upp ur sängen igår kväll för att stänga av TV och bli kall när sängen var så varm och skön.

Det värsta av allt är att övningen som vi skulle klicka fram och göra, så var den färdig. Öhhh ! Vi pratade om skrivskyddade dokument och vice verca i onsdags eftermiddag, då vi plockade ett övningsexempel ifrån skolans hårddisk.

Jag är väldigt rapp på att klicka och göra övningen ett snäpp före läraren säger att här ska du klicka eller här ska du spara. I allas dokument stod det skrivskyddat men inte i min då jag var först med att öppna den och sparat den NATURLIGTVIS, jag sparade i orginalet. Vi var lite full i skratt när vi lämnade datasalen i onsdags.

Imorse så skulle han lära ut att vi skulle ta och kopiera dokumentet utan att öppna det och lägga det på skrivbordet för att ingen skulle hinna öppna orginalet. Gissa om jag höll på att dö när hela jätte skärmen visade upp min kalkyl färdig och klar. Jag hukade mig bakom datorn, men han förstår väl att det är någon utav Bill eller Bull som lyckats med detta konststycke.

Men å andra sidan så var övningen klar i morse och läraren fick deleta den för att göra den från början dvs. utan uträkningar och diagram.

Fredag idag i allafall och jag ska jobba hela helgen.

Inga kommentarer: