tisdag, oktober 27, 2009

Skogens materialdag

Jag, min dotter, mamma och syster tog oss en hel dag ute i skogen med att samla material för våra alster. Bilen blev full med grejor och vi hittade även trattisar.


Syster Yster med stora svampkorgen. Undrar om hon kan sova en enda natt på höstarna ! Tänkt om någon snor hennes svampar ute i skogen. Hennes sambo har sagt att de har svamp i frysen och torkade i burkar så att de kan klara en kris i 20 år med att bara äta svamp.

Finns det något som heter svampoman? Måste ut och leta på krismyndighetens internetsida.



Hela köksbordet var fullt även golvet blev fullt ..... med skräp om inte annat.






2 färdiga alster som vi tänt ute på bron. De lyste så fint i mörkret.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ni är konstnärliga av er. Och hur sjutton hinner ni med???? Jag tycker att jag har fullt upp med att hinna städa hemma :( nej nu ska jag banne mig ta mig i kragen jag med och gå ut i skogen och njuta lite.

L-8 sa...

Mysigt..........

Skrållan sa...

Ooops inte meningen att vara anonym :) Det är bara jag Skrållan som är lite avis på er för att ni är så duktiga.

Farida sa...

Å va fint! Jag hinner inte göra nånting sånt där sen jag började jobba... Hur hinner du?