fredag, oktober 26, 2007

En vecka till har gått


I morgon ska jag praktisera detta och bilden är tagen ifrån tränaren som leder kurserna.

Jaha ! Då var det fredag igen. Ibland går veckorna fort trots allt.





Igår frågade jag maken om han inte skulle föja med och handla efter jobbet. Vid första anblicken saden han nej och jag tänkte väl att jag får väl handla själv som vanligt och dessutom hade vi nog slut på det mesta så det krävdes en storhandling. Han ringde sedan igen och skulle med för att handla.





Kankse vet han att frugan bara köper det absolut nödvändigaste och knappt det. När han handlar själv kommer det ned hur mycket som helst i vagnen, sådant som jag tycker är lite lyx att köpa typ en massa olika dressingar (sådant ska vi inte äta...) Nu var det slut på det mesta hemma som mjöl, havregryn, ris, pasta, shampo och tvål. Så det blev lite extra, extra som det brukar bli en gång i månaden och då passar det lämpligt vid lön, fast det tycker de flesta som tycks besöka affären vid samma tidpunkt som mig.





När vi kom till kassan frågade en kille som stod bakom mig i kön - att nu ser du snart botten! Undrar om han tyckte att han fick vänta för länge eller att vi hade handlat mycket :-)


Notan gick på vackert 1400 kronor. Jag tala om att vi tog 1 kass för lite på mataffären och en kass för mycket på systembolaget. Hm.





I kväll blir det till att laga iordning tacos och mysa framför tv:n och göra eld i kakelugnen. I morgonbitti ska jag iväg på körkurs och spänna för första gången. Spännande och nervöst.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag som nästan tänkte att du kanske skulle ha velat följa till Valbo och shoppat.

twstina sa...

Det är precis likadant hemma hos oss vid handlingstillfällena... Undertecknad köper det som står på listan = det som behövs för att fixa de kommande veckornas basvaror. Maken skriver lista, (som han ibland handlar efter) & sedan så köper han en massa annat, som mest kostar onödigt dyra pengar...

Anonym sa...

No money, no funny ! alltså ingen shopping. Blir fattig på körkursen.

Skönt att höra att det är fler som har bekymmer med makar som handlar allt dyrt onödigt som det äts 1 gång av innan det måste slängas pga det är för gammalt.

Anonym sa...

Haha, här är det jag som står för det "lilla extra", Svensson klarar bara av att handla det som står på listan (han måste ha en lista, annars kommer han hem tomhänt).Så vill ni ha en billig handling, ring;)Lycka till på kursen, det går nog bra:)Emilie

krickelin sa...

I vår lilla "familj" (om man räknar in katterna och hästen så kan man kalla det en familj... ;-) är det tvärtom. Handlar jag blir det en massa extra, handlar pontus blir det mycket mindre än vad som behövs eftersom han glömde hälften.... trots lista - "för den tittade han inte på"..... karlar!!!! Hur dom än gör blir det fel!

MammaKarin sa...

Jag tycker nästan att jag känner mig som syrrans prinsen när jag läser hennes inlägg. Trots att jag har lapp/nota så missar jag ändå saker som JAG skrivit upp på den och som var väldigt viktiga. Överhettad hjärna tror jag visst det är....