torsdag, oktober 11, 2007

Snön faller


Årets första snö faller utanför mitt kontorsfönster just nu.


Det känns både vemodigt och roligt. Det blir ljusare ute om inte annat när det ligger snö på marken. Men det som kommer idag stannar nog inte för enligt vad jag hör runt omkring mina medarbetare så ska det bli uppåt 10 grader i helgen.


Fredag kväll är vårt arbets team bjuden till en arbetskompis på middag. Gissa vad vi ska dricka ? Vi har fått en 10 Liters rödvins dunk att dricka ur och ser jag inget problem med :-)


På lördag hoppas jag att det är skapligt väder så att man hinner ta undan de sista i trädgården inför den kommande snön.

1 kommentar:

krickelin sa...

här har vi iaf INGEN snö! Jag och Karin ska ut och plocka svamp imorgon! Så bra är det när man bor på varma ställen, och inte inne i skogen!!! pilutta