onsdag, oktober 03, 2007

Film kväll



Gårdagen hade bytts mot filmkväll i stället för jäkt och stress, det behövde jag. Vi åt mat, tittade på film, skrattade och grät om vartannat.
Syster Yster åt med mig och hennes lortungar som hon kallar sina systerbarn. Det blev Kassler Creole med ris till middag.

Kassler Creole

1 purjolök sköljes och strimlas
2 paprikor i olika färger som också strimlas
ananas i bitar
1 msk soya
Curry

De strimlade purjon, paprikan och bitarna av annanas fräses i stekpannan med 1 msk olja och pudra över rikligt med curry och 1 matsked soya.

Smörj sedan en ugnseldfast form och lägg i de brynta grönsakerna i botten av denna form. Skiva upp kasslern i tunna skivor och lägg ovanpå grönsaksbädden.

2 dl creme fraiche (valfri % halt )
1 dl chilisås
1 tsk cayennepeppar

Blada dessa och häll över kasslern. In i ugnen på 200 grader i 20 minuter. Servera med bulgur eller ris.

Efter maten så var det läxförhör med tonåringen. Sedan tittade vi på filmen Masjävlar. Filmen kan rekommenderas. Första gången jag såg den tittade jag inte ens klart på den, för jag hade bestämt mig för att inte tycka om den. Andra gången jag såg filmen så tyckte att den var både rolig och tragisk.






5 kommentarer:

Lokamia sa...

Den filmen gillar jag åxå.
Nu är det bara 2 dagar kvar sen blir det Hem & Villa.....tjohooo!!!

krickelin sa...

ja filmen var riktigt bra! Den sitter kvar ännu, även om tårarna torkat.. ;-) Tack för kanon-mat! Supergott! Det ska jag laga någon gång. Kram // Jr

Anonym sa...

Härligt! Den filmen såg vi hela familjen på bio.Maken och sonen tyckte den var kul, dottern fattade inget och jag grät.........

Mammanna sa...

Fler såna kvällar och mindre stress... Vi såg den när den kom på dvd både jag och mannen skrattade så vi grät...

Anonym sa...

Kul att vi alla har sett filmen och att vi har samma uppfattning. Den var annorlunda/olik andra filmer