tisdag, oktober 02, 2007

Jäkt och stress

Vilken dag det var igår ! Ett evigt jäktande..

På jobbet har vi från 1 oktober börjat med vintertid vilket vi brukar göra och vad vi alla förfasar oss över då vi måste jobba 30 min längre varje dag.

Slutade 16.30 åkte iväg direkt för att handla mat till kvällen samt frukt och bröd som alltid tycks vara slut hemma. Kom hem vid 17.30 tiden, satte på ris att koka på spisen och så skulle vi äta kycklingklubbor samt currysås. Riset tog godan tid på sig att bli klart och dottern stod och ilsket stampade att kl 18:00 måste vi iväg och hämta den andra handbollsspelaren som skulle till träningen. SUCK ! När klockan var 17.55 så fick vi håva upp riset med en te sil, för att få bort det vatten som inte hunnit koka bort, då vi inte hade tid att vänta tills det var klart.

Skjutsade iväg tjejerna och kom hem 18.30 vid 19-tiden skulle jag ha hästen klar på ridbanan för att träna. När jag jäktat ner så hade säkringen gått och de fick inte igång strålkastarna på bandyplan. Av hästen, lånade bil för att hämta skarvsladdar hemma hos oss, ner igen för att sätta in i den fristående spotlightsen vi själva satt upp.

Edison tog nästan hela timmen på sig för att tina upp dvs bli mjuk och följsam. Det var kladdigt i paddocken, strålkastaren som gjorde konstiga skuggor och ett rådjur som stod och såg på, på ett behörigt avstånd ifrån oss. Hemska grejor... Sista 15 minuterna gick riktigt bra men vad jag fick kämpa.

Väl hemma vid 20.30 tiden måste jag mocka bägge boxarna och läsa igenom läsläxan med sonen som suttit hemma ensam och väntat sedan 18-tiden själv. PUST ! Dåligt samvete. Mockade i ett flygande fläng, spolade av hästen på benen med benskydden på, då allt var av lera och grus. In till sonen för att göra honom klar för läggdags och läsa igenom läsläxan.

När vi fixa sonen så var det dags för all disk jag sparat på bänken innan vi drog iväg på våra övningar för kvällen och sedan är det bara att gå och lägga sig.... Ska det behöva vara så här ?

På lördag ska vi åka med vänner till Älsjö mässan och få inspiration på hem och villa mässan. Det ser jag fram emot jätte mycket. Jag ska ta med mig en storan kass så att jag kan samla på mig broschyrer och gratis prover :-)

5 kommentarer:

twstina sa...

Kunde inte ha sagt det bättre själv!! Allt detta jäktande - men och andra sidan- tänk va mycket vi får gjort!! Leriga vägar/hagar mm är verkligen ett otyg nu, och ändå så har inte värsta höstleran infunnit sig ännu... :-)

Anonym sa...

Jaa, kanske vi ska ta oss en "husmors semester" på en öde ö???

Anonym sa...

Åhh ! Vad jag skulle behöva en husmors semester känner jag. Så fort det blir lite stilla så somnar jag. ZZZZZzzzzzzz för då lägger servern ner :-)

krickelin sa...

jag säger ju det... man ska inte ha barn! Dom tar så mycket tid!!!!

Mammanna sa...

Du vet va jag brukar säga det du inte gör i dag kan någon annan göra i morgon.
Blir du hemma i morgon kväll tänkte titta över med Isak! Prata lite häst!