lördag, oktober 20, 2007

Helt vanlig lördag

Helt vanlig lördag tycks vara handbolls matcher vintertid. Imorse så klev vi upp vid 8 tiden för att äta frukost och fixa hästarna.

Samling vid macken i Kilafors för att invänta fler barn och föräldrar som ska med på matchen i Sandviken idag. Jag hade min dotter + två av hennes klasskompisar i bilen.

På väg ner så hade jag stereon på och lyssnade på musik, medans tjejerna alla tre höll på varandras mobiler/signaler/låtar/foton/videon you name it....

Hur som helst så var det ett evigt lyssnade av låtar, byte av låtar samt att stereon gick. Man blir alldeles slut när man kommer fram att det går runt i huvudet på en. Kanske är man för gammal, helt enkelt.

Apropå gammal !! Min son frågade om det fanns datorer som vi hade när jag var liten. - Jag sade att det fanns inga sådana då. Han utbrast - Gjorde det inte ! Men vad gjorde ni då ?

Vi lekte med kompisar och var ofta i lekparken i det villa område som jag växte upp i. Tittade bara på tv en liten stund per kväll när det var barnprogram, medans mina barn har växt fast i soffan just framför tv:n. Hm....

6 kommentarer:

Lokamia sa...

Vi är gammal swenton..
Vi är stenåldern...
Men faan så häftiga =)

PS.till herr Björklund senior kan du hälsa:IKEA IKEA IKEA!!!!

twstina sa...

Upplys din son att vi roade oss bäst när vi fick terrorisera våra småsyskon :-) Typ ha dom hängande i hästsvansen....

krickelin sa...

det är synd om oss småsyskon. vi blev mobbade, slagna och terroriserade.... *gråta*...

twstina sa...

Hi, hi, hi.... :-)Men jag hoppas att vi var snäll någon gång också - även om jag just nu inte kan komma på när...

MammaKarin sa...

Tyvärr åker sonen på en smäll titt som tätt av sin stora syster som enväldigt bestämmer hemma på övervåningen. Grrrr!

Gammal ja ! Det kan man nog säga, hänger inte riktigt med i svängarna.

krickelin sa...

Tänkte skriva ett lååååång svar till twstina ang storesyrror! Men det blev för långt för ett inlägg, så gå till min blogg och läs hela novellen!!!