onsdag, oktober 08, 2008

dålig på uppdatering

Mina grejor ifrån Panduro som jag har beställt med de andra i byn har kommit. Det kliar i fingarna att sätta igång men vi ska ha vår pysselkväll snart, så jag får ge mig till tåls ett litet tag. Vi var ute i stugan hela lördagen för att hjälpa till med att göra vinter med båtar,bryggor och utemöbler och bära vedknubbar, från flotten till vedboden.

Inte lätt att balansera på flotten som guppar i vinden med att kliva iland med knubbarna. Några lyckades jag tappa i havet men det var bara att fiska upp dem igen. Båten fick en invändig och utvändig städning med högtryckstvätten likaså båtmotorn.
Visst är mina nya brillor och jag väldigt snygga ??????? Lite mycket vin kanske :-


Här är mina nya brillor, de riktiga alltså.......


Övrigt den här veckan så är det. Utvecklingssamtal med dottern, jag själv ska ha mitt med min chef, innebandy, skjutning och så har jag basal kroppskännedom i morgon torsdag vilket jag får ta en del arbetstid och en del fritid. Det kommer att bli sena torsdagar i 7 veckor framöver. Jag får rapportera lite om det sedan när jag varit iväg.

Jag har även putsat några fönster och bytt till nya gardiner. Känns roligt att se ut igenom nyputsade fönster och se höstlöven falla, elda härliga ljus och mysa framför kakelugnen.

3 kommentarer:

krickelin sa...

fy fasiken vilken SNYGG syrra jag har...............

snygga brillor! (dom riktiga alltså!) nyfiken att se hur de ser ut PÅ dig! =) FOTA!

MammaKarin sa...

Hi hi. Ja visst är vi lik varandra :-) Snygg av bara satan.
Näe något kort på mig i de riktiga brillorna blir inte av. På jobbet tycker de att jag ser ut som en skolfröken.

Anonym sa...

Jooo ett kort m brillorna vill vi se. Snäääälla fröken sventon