onsdag, oktober 22, 2008

Rakhyvlar


Igår kväll när L kom för att hämta sin dotter tog vi en kopp te. Och jag vet inte hur vi kom in på samtalet rakhyvlar.

Jag sa att det ständigt var tomt på min rakhyvlar och beskyllde min dotter för det. Då fnissade min son som är blott 11 år och sa att han också rakar sig.

- vart då? sa jag
- här nere sa han och pekade sig på skrevet
-där får du väl inte raka dig, killar ska ha hår, sa jag
- näe sa han och jag har även rakat benen sa han
- är du inte riktig klok sa jag och skrattade
- jag har även provat att raka mig i ansiktet sa han, jag har sett hur pappa gör när han har vispgrädde runt munnen
-Vispgrädde skrattade vi
- ja sådan här sprutgrädde som är i flaskan
- det heter rak skum
- jag fattar inte hur ni tjejer gör när ni rakar benen, det gör lite ont, sa han

Han har då förmodligen rakat sig torr är min gissning. Oj oj vart ska det här sluta ?

- H har köpt en rakhyvel för 200 kronor sa min dotter
- näe sa H den kostade 180 kronor
- Men det är ju så gott som 200 kronor sa vi i kör.

Special hyvel med någon form av tvål i. Jo, jo barnen vet mer om rakning än vi vuxna tydligen.

8 kommentarer:

Mammanna sa...

Snart får du låsa in dina deos och sminket haha!!
Rolig dom är barnen.. Får säga åt micka att han ska visa hur man gör och vart ;)

Kramar

Anonym sa...

Kommer alltid att tänka på Fredrik när jag ser en rakhyvel!
Snygg min man var när han kom från skyttet då :)

MammaKarin sa...

mammanna: Ja, jag tror Micke får ta en rak kurs men först när den lille behöver. Hm. Det är lite tidigt just nu känns det som.

I-8: Tur att du tänker på oss när du ser vissa saker, så att du inte glömmer oss så lätt menar jag. Ja visst var maken snygg. Kunde inte hitta en bättre kandidat som skulle ha den halsduken. Den var gjord åt Poffen helt enkelt.

Mammanna sa...

haha ja lite tidigt kanske, med all rakning haha.. Dom är rolig när dom hittar på, så härligt att han berättar också,underbar!!

Kram

Hulda sa...

Kanon, kanske Micke kan ha nån intensivkurs? isf vill jag anmäla en. Vad ligger kurs priset på? Kanske kan köra dubbelutb, med en annan "Björklund" för det är också intressant nu!

MammaKarin sa...

Sv till ballans brosa & Hulda: Prist på kursen är dyrt och det ska inhandlas ett helt lager med hyvlar.

Anonym sa...

Oj oj oj, nu får man höra vad prinsen har för sig ;)
Bäst att du gömmer rakhyvlarna :P

Farida sa...

kära nån, är detta mina brorsbarn och kusinbarn!! hahaha Hälsa barnen att det inte spelar nån roll hur mycket man rakar, det växer ju ut innan man avslutat rakningen iaf!