torsdag, oktober 16, 2008

Lapp

Usch vad veckorna går fort. Jag tycker inte jag hinner med det jag borde göra dvs. städa, tvätta osv. Hinner bara hem och laga mat för att sedan hasta iväg för att skjutsa på aktiviteter.

Även jag har fått en aktivitet på torsdagar ifrån jobbet. Jag har blivit utvald att delta i en stresshanteringskurs som heter basal kroppskännedom. Intressant är det i alla fall trots att jag blir lite stressad över att ta en del av min fritid för att gå på kursen, man är rätt så trött ändå på kvällarna. Men det är nyttigt och höra att det är inte bara jag som tycker att jag har mycket att göra och att man blir stressad hemma som på arbetet.

Sonen hade smitit iväg till en kompis igår innan jag kom hem från jobbet. Han hade varit sååå duktig med att skriva en lapp åt mig och hans syster.

Jag är hos Hanes. Nykeln liger under hylan

Jag och dottern skrev en lapp tillbaka och satte på dörren:

Tack för att du talade om vart nyckeln var. Tog tv-spelet.
Hälsningar Tjuven

När vi såg honom komma cyklade efter vägen så släckte vi alla lampor och satt uppkrupen i soffan och väntade på en reaktion. Han var alldeles andfådd och orolig. Han sprang upp till sitt rum och konstaterade att tv-spelet var kvar. In i vardagsrummet och tittade om Tv.n var kvar och där såg han oss och insåg då att han var lurad.
Det kanske inte var så snällt gjort med roligt var det och han kommer nog att tänka efter nästa gång han skriver en lapp.

4 kommentarer:

krickelin sa...

HA HA HA HA.. herregud vad vi skrattade!!!!

Visst, lite elakt, men helt rätt! Blev han arg???? ha ha ha

mosters lilla gullunge blev rädd att förlora tv-spelet! ha ha

MammaKarin sa...

Ja han blev rädd den stackarn som ändå sover med lyset på om natten.

Mammanna sa...

Såg honom på vägen hem.. han var så duktig och stannade på kanten när det kom bilar men lite reflexer efterlyses ;)

Vi får ta en träff en dag och scrapa lite, jag har ju en hel del så ta bara med lite trevliga kort så löser sig resten..

Anonym sa...

Ha ha ha nu var ni väl ändå lite väl hård på lille Fredde =) men jag förstår att ni hade roligt.