tisdag, oktober 28, 2008

Höstlov

Nu har barnen fått höstlov och mina barn har sina kompisar från Bålsta som sover över hemma hos oss. Annars träffas de ute i stugan på sommaren men denna sommar har de nästa inte träffats alls mer än i midsommar pg a att vi har varit hemma och byggt på huset hela sommaren.

De håller på med hästarna, tittar på filmer och bara umgås helt enkelt, de trivs i lag.

Igår kväll så skulle barnen rida när jag kom hem från jobbet. Det är becksvart ute men vi tog med oss stora sladden över axeln som vi pluggade i till strålkastaren i paddocken och vips så trollade vi bort det svarta ett tag.

Alla barnen red även min son som annars gråter när vi i princip tvingar upp honom när jag och maken tar lång promenad så kan de likväl rida så får hästarna också motion samtidigt. Men igår skulle han minsann rida av sig själv och själv utan att man håller i hästen, förmodligen skulle han visa tjejerna att han minsann kan han också. Han t o m travade slalom runt kornerna som vi ställt upp. Jag sa att nu vet jag att du t o m kan trava med hästen det blir bra när vi ska göra en uteritt, han snörpte på munnen så han menade säkert att han helst vill slippa.

När vi kom in, gjorde vi eld i kakelugnen för det var kallt ute, lagade mat som vi åt. Sedan tittade vi på en tecknad film på tv och åt godis. Em... somnade på soffan under mitt täcke bredvid kakelugnen, det såg så mysigt ut.

1 kommentar:

krickelin sa...

känns det bra att plötsligt vara 4-barnsmamma! ha ha.. Tur att du får komma till lillasöster och vila upp dig i helgen!!!