måndag, februari 11, 2008

Helgen

Min dotter har varit iväg på sitt första tonårs disco på fredags kvällen. Vi satt och tittade på tv:n medans hon sprang upp och ner, bytte tröjor ideligen. Näst sista gången hon kom ner så hade hon på sig ett linne med lite glitter på, då tyckte jag att det var dags att byta igen.

Vi hämtade tjejerna på natten och de var glada, svettiga och trötta. Bilens fönster hade immat igen och som envist vägrade ge med sig förrän vi kom mot Kilafors påväg mot Lilltjära för att släppa av en av tjejerna.

På lördag var jag ute och red en långtur i härligt solsken, fixade tvätten och städade av. Vi åkte på affären och handlade lite mat inför kvällen. Dottern skulle iväg på galej igen, så vi var chafförer. Försökte hänga med på melodifestivalen mot slutet och kunde bara konstatera att det var nog den sämsta omgång jag sett. Vart ska det här sluta ? Hoppas nu att de andra delfinalerna blir bättre.

Igår söndag fick vi kavla upp ärmarna och visa vår stryka. Höhämtning. Vi åkte ca 25 mil den dagen, höll på i 5 timmar och fick med oss 108 balar med oss hem. 72 balar har vi lastat in och staplat i stallet och resten fick inte plats så det ligger kvar i transporten. Även golvet är fullt med hö. Men nu har vi så vi klarar oss till maj månad sedan är det slut. Maken var hård så nu väntade lika många timmar för mig i garaget.

Självklart ställer man upp ! Jag bytte till bästa garage kläder. L vet hur man ser ut då :-) Jag hade blå byxor på mig och inte röda trasiga som maken brukar ha. En volvo skulle slaktas med att plocka reservdelar ifrån för att sedan köras på skroten och pappas bil ska få äran att få vissa av dessa delar. Nu blev det inte 5 timmar så jag kanske måste ut några timmar till. Det var länge sedan jag tillbringade tid i garaget., helt OK tycker jag. Man lär sig mycket om inte annat.

Skulle också ha varit och tittat på systers hus som jag inte hunnit med ännu. Är jättenyfiken på hur det ser ut. Men förhoppningsvis kan vi åka en tur i veckan eller till helgen.

4 kommentarer:

krickelin sa...

Jag är imponerad! Garage-tjänst!!! Vad roligt att ni har lika intressen du och maken - hästar och bilar! he he

Anonym sa...

Japp, jag vet!Underbart! Jag kan se er framför mig :)

Unknown sa...

Alvarligt, har du inte varit och spanat in syrrans hus än? Hon sitter här och ser ut som en ledsen sivavva, och undrar när storasyster ska komma och hänga upp gardiner åt henne.

MammaKarin sa...

Usch vad dåligt samvete jag får för att jag inte sett huset. Jag som varit så amper att jag påbörjat deras packning. :-( Jag har ju suttit hemma på min kammare och klippt och klistrat rums ideér från Ikea och Mio katalogen till ett färdigt koncept åt henne.