måndag, februari 04, 2008

Nu har vintern kommit

I helgen har det snöat så nu har vintern kommit till Hälsingland. Maken har varit ute i två dagar och plogat.

Det är så fint med ren, fin och vit snö. Jag var ute och red en långritt på lördagen i snöväder. Det var jätteskönt ute, trots att det var blöt snö som landade på oss. Vi skrittade även en tur ute i skogen så vi fick extra mycket snö på oss från det som hängde över grenar vi passerade och det rasade ner på oss. Två snögubbar blev vi.

Dottern hade fjorton års fest för sina klasskompisar (tjejer) de åt toast, marängviss och fikade och vi flydde till svärmor på en bit mat. Vi blev kvar till midnatt och tittade på gamla diabilder. Sonen blev kvar hos farmor när vi åkte hem, han vela sova kvar.

Hämtade sonen mitt på dagen på söndag hos farmor. Var nämligen ute i Bollnäs och letade en 1 års present som jag bestämt mig för att köpa. Denna omgång så skonade jag föräldrarna ifrån en massa illalåtande barnleksaker. Jag köpte en spade åt honom, så att han kan skotta snö. Den blev omtyckt i allafall och det är huvudsaken och nästa år på vintern kommer den här att passa perfekt.

Resten av kvällen så tittade vi på film som jag hyrt och låg i soffan och slappade.

1 kommentar:

Mammanna sa...

Spaden är jätte populär den är det första han letar fram på morgonen när han vaknar och det sista han släpper när han ska lägga sig på kvällen, den är så poppis. tyvärr vill han gärna ha den i soffan på bordet när han äter och när vi ska gå ut. men så längw han är nöjd så är det helt okey... Han tackar jätte mycket.