torsdag, februari 07, 2008

tonåringar

Min dotter fick presentkort på en butique Såfin samt att hon fick present kort på Åhléns. På måndagen så var det 4 styckena tjejer som drog in till Bollnäs för att shoppa.

Jag hämtade två av dem på väg hem från jobbet och frågade vad de shoppat och de hade bränt pengar. Min dotter köpte ett par svarta jeans, lösnaglar med dekoration, hårprodukter som gör håret blankt och så har hon köpt en svart bh som man knäpper fram och på baksidan av bh finns det två små dit sydda silver vingar :-)

Inte fanns sånt där när en annan var tonåring. Värsta mobilen ska det också vara och helst en som INGEN annan har. Undrar då hur många mobiltillverkare det skulle finnas för att tillfredställa varje tonåring med dess krav på vad innehållet ska vara osv. SUCK !

Igår hade de nämligen handbolls match och på satt lösnaglarna vilket inte är så bra men tanke på att man kan riva motståndarna. Det sattes på tejp på fingarna för att skona både naglar och motståndare så hon såg mer ut som olyckan i trazan och banarne. Någon gång hon passerade mig som satt och tittade på fick jag en liten nagel i näven som lossnat.

4 kommentarer:

krickelin sa...

HA HA HA... oj oj oj... nu förstår du varför jag inte skaffar barn!!!!

Mammanna sa...

Ja det är inte lätt att vara tonåring... dom vill vara skit snygg sporta och vara skit snygg sen ska man ju vara sig själv och inte som alla andra och med det kommer ju att vara ensam om allt... fy vad jobbigt, det är bara att ta ett djupt andetag om bita ihop.

Anonym sa...

jag kommer ihåg lösnageltiden.... Man var snygg om händerna i ca en dag sen när man diskade så lossnade dom jävlarna och flöt upp.Ha ha ha...Fast du sventon bet väl av dina du?

MammaKarin sa...

Japp det smakade en blandning mellan lim,aceton och plast men attans vad hårda och goda de var.